Middelbeek bestaat al 75 jaar. In het kader van dit jubileum brachten wij in 2021 een jubileum magazine uit waarin wij een aantal klanten hun verhaal hebben laten vertellen. Stuk voor stuk mooie, indrukwekkende verhalen van lokale ondernemers, die we graag ook delen in dit blog.
MICHELLA FIJNEMAN – DIGITALISERING MET EEN PERSOONLIJKE AANPAK
‘Het complexe simpel maken’ is het motto van Appronto en dat doen ze blijkbaar zó goed dat ze volgens de Financial Times tot de top van de snelst
groeiende bedrijven in Europa horen. Die stevige groei neemt niet weg dat Appronto nog altijd garant staat voor een persoonlijke aanpak. Dat is toevallig ook nét wat ze daar in Breda zo waarderen aan Middelbeek Lease.
Wanneer bedrijfsprocessen op rolletjes lopen, doet de onderneming dat automatisch ook. Zeker in een wereld die steeds meer data-gedreven wordt, is het daarom belangrijk om je digitalisering op orde te hebben en vooral: in lijn met de doelen van het bedrijf. Hiervoor ontwikkelt Appronto op maat gemaakte softwareapplicaties en cloudoplossingen.
Vernieuwende digitale platforms
Appronto werkt met innovatieve platforms als Mendix en Boomi, die ze ook hun opdrachtgevers leren gebruiken. Mendix is een low-code platform om mobiele en webapplicaties te bouwen zonder dat daarvoor maandenlang complexe code geschreven hoeft te worden. Een revolutionaire ontwikkeling, mede gezien het tekort aan programmeurs op de arbeidsmarkt. Klanten van Appronto profiteren hiervan dus al, omdat ze zich sneller kunnen onderscheiden met de nieuwste bedrijfsapplicaties. Boomi is net zo’n flexibel low-code platform, maar dan gericht op overstappen naar de
cloud. Een heet hangijzer voor veel bedrijven, want vaak moeten er nogal wat loshangende processen en data worden verbonden voordat alles perfect in de cloud is geïntegreerd. Dat doet Appronto voor steeds meer opdrachtgevers, zoals Secrid en Tony’s Chocolonely.
Meedenken in plaats van tegenstribbelen
Middelbeek is al sinds 2014 – bijna vanaf de start van het bedrijf – de leasepartner van Appronto. De thuisbasis bevindt zich dan wel in Breda, maar de business engineers zijn bij klanten in het hele land gestationeerd. Onder niet- coronaomstandigheden worden er door de leaserijders dus aardig wat kilometers afgelegd. Dat was in 2020 door het vele thuiswerken natuurlijk wel anders en daarom werden er met Middelbeek afspraken gemaakt over aangepaste kilometrages. “Het was heel fijn dat dat we op dat punt geen weerstand voelden, integendeel. Er werd goed met ons meegedacht.”
Matchende kernwaarden
Ook in voorgaande jaren merkte Appronto regelmatig de voordelen van een kleinere leasepartner. “Bij Middelbeek voel je je geen nummer en wat er ook is, je krijgt altijd snel een reactie. Vanuit onze organisatie zijn we verplicht om bij meerdere partijen offertes op te vragen. Van Middelbeek weten we dat
die dan binnen een dag op ons bureau ligt, terwijl we er bij een grote leasemaatschappij drie keer achteraan moeten bellen. Dat zijn logge organisaties waar je steeds iemand anders aan de lijn krijgt. Bij Middelbeek heb je één aanspreekpunt en die komt eens per jaar ook nog eens bij ons langs. Voor de
medewerkers is het daarnaast prettig dat ze hun nieuwe auto thuis afgeleverd krijgen en de oude auto meteen wordt meegenomen. Waar in Nederland ze ook wonen!” Die klantbenadering sluit naadloos aan bij de kernwaarden van Appronto. Gericht zijn op samenwerken en het zoeken naar oplossingen, niet morgen maar vandaag. Denkers en doeners, zo simpel is het eigenlijk.
Tekst: Anita van Prooijen
Fotografie: Norbert Reijngoud